۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۳۷۱۶
مبلغ "معروف" در مترو؛

یادداشت | تقطیع خوبی‌ها

یادداشت | تقطیع خوبی‌ها
چند روزی است در فضای مجازی کلیپِ امر به معروف و نهی از منکرِ یک روحانی شجاع، دست به دست می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چند روزی است در فضای مجازی کلیپِ امر به معروف و نهی از منکرِ یک روحانی شجاع، دست به دست می گردد. فعالانِ شیطانِ صفت اینستگرام، آن را سوژه ای مناسب جهت تشویش اذهان بکار برده اند. دژخیمان اینستایی، مثل همیشه ماجراها را تقطیع می کنند. در این اتفاق نیز، تنها آن تذکر جدی را پخش کردند. متاسفانه بعضی ها، کار آمر به معروف را ناپسند تلقی کردند. بنابراین شایسته است در این مجال حقایقی را بیان کرد.

۱ـ هر طلبه به خوبی می داند گام نخستِ جذب مردم به سوی زیبای‌ها و دور نگه داشتن آنها از بدی‌ها، گفتار نیک و رفتار پسندیده است ک مرحله دوم را نیز که تذکر جدی باشد، از روی خیرخواهی انجام می دهد.

۲ـ سخنان نیکوی آن روحانی را، در کلیپ حذف کرده اند تا نشان دهند؛ تذکر او از همان اول خیرخواهانه، نبوده است.

۳ـ آئین رسمی کشور ایران، دین کاملی به نام اسلام است. اسلام پوشش را برای زن لازم می داند.

۴ـ اگر افراد یک جامعه، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود نداند، قطعاَ کم رنگ و بی اهمیت جلوه می دهد. آن وقت آمران خوبی‌ها و یا ناهیان بدیها تقبیح می شوند.

۵ ـ آنهایی که از خارج کشور می گویند لنگش کن و بلندگوی صدای شیطان شده اند، دلسوز مردم ایران نیستند و نخواهند بود.

حکم عقل سلیم

عقل سلیم می گوید در مواجهه با هر تذکر دو واکنش نشان بده:

نخست: در مورد گفته های او تامل کن اگر تذکر او سازننده بود، قطعا پذیرفتن آن مورد پسند عقل است.

دوم: اگر تذکر او بی مورد است وظیفه شما توضیح چرایی عمل تان خواهد بود تا اشتباه بودن گفته های او مشخص شود.

به نظرتان رفتار دور از ادب آن دخترک، بیانگر چیست. لحظات بی تفکر و بی تامل نابودگر شخصیت است. دخترک به جای لحظه ای تفکر در صحبت های آن روحانی مشفق، مقاومت و لجاجت کرد. اما بی خردی، روحانی را از ابلاغ رسالت قرآنی باز نداشت.

باید دست مریزاد گفت به پایداران بر فرمایش پیامبر خدا(ص) که فرمود: هر يك از شما منكرى را ديد، بايد با دست خود، آن را تغيير دهد. اگر نتوانست، با زبانش تغيير دهد (اعتراض كند) و باز اگر نتوانست، در قلبش آن را انكار كند. اين، ضعيف ترين مرحله ايمان است.

برکات امر به معروف و نهی از منکر

پیامبر خدا(ص) بر استمرار اجرای این اصل کاربردی تاکید کرده است چرا که با اِعمال امر به معروف و نهی از منکر می توان جامعه را به فرودگاه برکات و تابلوی هیبت و شکوه اسلامی تبدیل کرد و تحفه استجابت دعا را به ارمغان آورد.

عملکرد انحرافی

عملکرد مسئولان در خصوص حجاب آب در هاون کوبیدن است و بس. عدم نظارت بر راه قاچاق و انباشته شدن بازار از انواع و اقسام لباس های غربی و مروج برهنگی و همچنین عرضه و خرید آسان آن جامعه را به بحران فرهنگی کشانده است اما  مسئولان به برگزاری سمینار و میزگردها و تعویض چادر کهنه به چادر نو اکتفا کرده اند.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل./918/ی704/س

سیدتقی نوری

ارسال نظرات